גן ילדים - לומדים לתקשר - (3-6) - מידע מפורט אודות גן ילדים - לומדים לתקשר - (3-6)
Emama

גן ילדים - לומדים לתקשר - (3-6)

כאשר ילדים מגיעים לגיל 3, הם נכנסים למעשה לראשונה בחייהם למסגרת כלשהי, מערכת חינוכית. התהליך הבסיסי של שילובם בחברה האנושית כלל עד כה למידה לדבר, לתקשר וללכת. אולם בעת כניסתם הראשונית לגן ילדים, כל מערכת התפיסות המצומצמת שלהם, כפי שהם הכירו אותה, משתנה מקצה לקצה.

הורים – היו קשובים

פתאום זה לא רק הם וההורים. פתאום הם עומדים בפני שפע של פעילויות. פתאום יש עוד עשרות ילדים כמוהם. יש גננות, מבוגרים שהם לא מכירים. עלינו להבין שמעבר חד שכזה יכול להיתפס בקרב ילדים כשינוי דרסטי מדי וקיצוני. אך חשוב מכל – כל מערכת התקשורת של הילד משתנה לחלוטין בתוך פרק זמן קצר. לכן עלינו, כהורים, להיות דרוכים וללוות מקרוב את הילד, שעלול להרגיש מבולבל ומפוחד כאשר כל עולמו משתנה לפתע.

הגן כגורם מרכזי בתהליך חיברות

תהליך חיברות (נקרא גם תהליך הסוציאליזציה) הוא תהליך שכל אדם עובר במשך כל חייו. זה תהליך שמתאר את החיבור של האדם לעולם החיצוני, לחברה שבה הוא חי, למסגרות שאליהן הוא משתייך. בהתאם לכך, ישנם גם "סוכני חיברות", שמשפיעים על האדם בצורה חזקה בעת השתלבותו בסביבה. סוכנים אלו יכולים להיות ההורים, האחים, הגננת, ילדים אחרים ואפילו אמצעי התקשורת. המכנה המשותף לכולם – הם מסייעים ומשפיעים על עיצוב אופיו ואישיותו של האדם.

איך לרכך את השינוי הקיצוני?

באופן טבעי, כאשר ילד נכנס לכן, כל תהליך החיברות שלו עובר טלטלה. עד עתה הסוכנים שלו היו מועטים – ההורים, סבא וסבתא, אחים ואולי גם הטלוויזיה וקלטות הילדים שבהן הוא צפה.

לפתע, ביום אחד, מתווספים לתהליך כל כך הרבה סוכנים חדשים – הגננת, ילדים חדשים. אין אנו יכולים לדעת כיצד תשפיע התוספת הזאת על הילד, ועל האופן שבו הוא מתקשר עם הסביבה. לכן עלינו כהורים להיות עם אצבע על הדופק כל הזמן ולוודא שילדינו מקבל את השינויים בצורה הטובה ביותר.

הבהרה

המידע המופיע באתר זה, לרבות מידע בנושאי בריאות, המלצות וטיפים, הינו מידע כללי בלבד, ואין בהם כדי להוות ייעוץ מקצועי. על הקורא לפנות למומחה, במיוחד בנושאי בריאות, על מנת לקבל ייעוץ מקצועי. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.