מדריך לפי שבוע – שבועות 34-35 - מידע מפורט אודות מדריך לפי שבוע – שבועות 34-35
Emama

מדריך לפי שבוע – שבועות 34-35

»
»
»
»

איך נראה העובר שלך השבוע?

מדריך לפי שבוע – שבועות 34-35

שבוע שלושים וארבע

מה עובר עלייך – יכול להיות שאת מתחילה להיות קצת במתח עכשיו שאת אמורה ללדת ממש עוד מעט, במיוחד אם זה הילד הראשון שלך. את ודאי שואלת את עצמך המון שאלות כמו "האם תהיה לי לידה בטוחה?", "האם אוכל לעמוד בכאב?", "האם הלידה תמשך נצח?" או "אני אצליח להגיע לבית החולים בזמן בכלל?"

מחקרים מראים כי הכאב ומשך זמן הלידה עלול להיות קשור לרמת החרדה של האישה לגבי תהליך הלידה. מתח פיזי יכול לגרום לשרירים של הרחם להיות מתוחים דבר שיכול לגרום לצירים להיות כואבים יותר. חרדה ולחץ גורמים גם לעלייה ברמות חומר מסוים בדם אשר מאט את קצב תהליך הלידה.

מה עובר על התינוק – התינוק שלך שוקל כ- 2.126 קילוגרם, ואורכו כבר כ- 40 סנטימטרים. הוא מפריש כ- 473 מיליליטר של שתן ביום, אשר ביחד עם זיעה ונוזלים אחרים מהתינוק עוזרים להרכיב את מי השפיר. מי השפיר הללו מחדשים את עצמם כל שלוש שעות.

אכילה לשניים – הנה מתכון קליל ומהיר להכנה של מילק שייק מלא אנרגיה לבוקר:

טחני במערבל מזון כמה סוגים שונים של פירות לבחירתך, כוס אחת חלב דל שומן, 2 כפות אבקת חלב דלת שומן וחצי כוס יוגורט רגיל.

כדי למנוע עצירות, נסי את הרעיונות הבאים של חטיפים:

  • בייגלה מחיטה מלאה
  • מרק שעועית
  • כוס אחת אורז חום
  • כוס אחת מיץ תפוזים עם הציפה
  • 3 כוסות פופקורן
  • צימוקים

עובדת השבוע – ישנם כמה רעיונות שיכולים לעזור לך להירגע במהלך הלידה:

  • נסי את שיטת הדמיון - טכניקה מאגית של השפעה על חפצים ומצבים באמצעות יצירתם בדמיון. בשלושת השבועות האחרונים של ההיריון שלך, דמייני את עצמך יולדת. נסי לראות בדמיון שלך כמה שיותר פרטים. דמייני את התינוק שלך בתנוחה המושלמת ללידה קלה ובטוחה. תרגישי את התינוק שלך עובר דרך תעלת הלידה (מעבר בין הרחם ופתח הנרתיק דרכו עובר היילוד בזמן הלידה) עם כל ציר וציר. דמייני את עצמך מתמודדת היטב עם הצירים (ההתכווצויות) המביאים לך את התינוק הישר אל זרועותייך.
  • תיהני מעיסוי מבן זוגך
  • נשימות – אם את חווה התכווצויות הנקראות ברקסטון היקס (צירים מוקדמים המתבטאים בהתכווצויות בודדות ובלתי סדירות המורגשות ברחם המופיעות בחודשים המתקדמים של ההריון), כדאי לך להתאמן על הנשימות שלך בזמן התכווצויות אלה.
  • אמרי שלום לכאב – קחי נשימה עמוקה באיטיות, ובזמן שאת נושפת החוצה, דמייני את כל הכאב ואנרגיות שליליות עוזבים את גופך.
  • התאמני על רגיעה הדרגתית – בין התכווצויות, הרפי כל חלק מהגוף שלך - תתחילי בקצות הבהונות ועלי למעלה בהדרגה עד הראש. נסי להתאמן על שיטת רגיעה זו כאשר את הולכת לישון בלילה במהלך השבועות האחרונים של ההיריון שלך.
  • תצללי פנימה – מים יכולים להיות מאוד מרגיעים עבור אישה בזמן הלידה. תבררי אם למחלקת היולדות בבית החולים שלך יש ג'קוזי או אפילו מקלחת, אשר יכולים לעזור לך להירגע במהלך הצירים בזמן שאת מתכוננת ללידה.

שבוע שלושים וחמש

מה עובר עלייך – הזמן עובר מהר והרגע שלו חיכיתם הולך וקרב במהירות. אם זהו הילד הראשון שלך, יתכן שאת תוהה איך תתמודדי עם הלידה. האם היא תהיה קשה או קלה, ארוכה או שתעבור מהר? לכולנו יש איזושהי תמונה בדמיון שלנו ללידה המושלמת, בדיוק כמו שלרובנו יש בדמיון את התמונה ל"תינוק המושלם". את וודאי תוהה אם תהיי אמא טובה, אם תהיי מוכנה ומסוגלת להתמודד עם הדרישות אשר קרוחות בלהיות הורה. את ובן זוגך כבר קיבלתם כמה החלטות מאוד חשובות, אך ישנן עוד הרבה החלטות לקבל בעתיד.

בחודש האחרון של ההיריון הופך להיות זמן של התבוננות פנימית. כמובן שזהו גם חודש מאוד עסוק עבורך. זהו הזמן לארוז את התיק שלך לבית החולים. עכשיו זה הזמן לקנות חיתולים ובגדי תינוק וכיסא לתינוק לרכב. אם יש לך ילדים אחרים, אז זהו הזמן להתחיל לדאוג למצוא בייבי-סיטר לילדים לכשתלכי לבית החולים ללדת. בנוסף, מומלץ גם להתחיל להכין אותם לקראת התינוק.

מה עובר על התינוק – התינוק הממוצע שוקל כ- 2.27 קילוגרם ואורכו כ- 40 סנטימטרים. במהלך ששת השבועות האחרונים הללו של ההיריון, התינוק שלך יעלה במשקל את רוב משקלו. בכלליות, תינוקות עולים במשקל כ- 227 גרם בשבוע במהלך החודש האחרון של ההיריון.

יתכן ששמת לב לכך שלתינוק שלך יש כבר הרגלי שינה צפויים . בזמן שמערכת העצבים שלו מתפתחת, יהיו לו מחזורים צפויים. המודעות למחזורים אלה יכולה לספק לך מידע על בריאותו של התינוק שלך. אם את שמה לב לשינוי מהותי במחזורים של התינוק צרי קשר עם הרופא שלך במהירות האפשרית.

אכילה לשניים – תחליפים בריאים לתשוקות לא בריאות:

  • קרקרים מחיטה מלאה עם גבינת צ'דאר.
  • פירות יבשים
  • יוגורט ללא שומן
  • חטיפי דגנים מלאים דלי שומן

עובדת השבוע – יתכן שסבלת מרמות נמוכות של ברזל לאורך כל ההיריון, רק כדי לגלות שכעת הרמות שוב מתחילות לעלות. העלייה הזו נובעת מכך שגופך צובר ואוגר ברזל כאשר הוא מכין עצמו לאובדן הטבעי של דם במהלך הלידה. התינוק שלך ייצר תאי דם אדומים ומח עצם, דבר שכנראה הפחית ברמות הברזל שלך, אך תהליך זה כבר כמעט הסתיים. עכשיו תורך לספוג קצת מהברזל.

הבהרה

המידע המופיע באתר זה, לרבות מידע בנושאי בריאות, המלצות וטיפים, הינו מידע כללי בלבד, ואין בהם כדי להוות ייעוץ מקצועי. על הקורא לפנות למומחה, במיוחד בנושאי בריאות, על מנת לקבל ייעוץ מקצועי. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון