תקופת ההריון והלידה המרגשת סופסוף מאחורייך אבל הקילוגרמים – כאן במלוא הווייתם.
Emama

התעמלות לאחר הלידה

»
»
»

תקופת ההריון והלידה המרגשת סופסוף מאחורייך אבל הקילוגרמים – כאן במלוא הווייתם. רוב הנשים כיום נכנעות לכבדות הגוף ולהרגלי האכילה שאומצו במהלך ההריון, תוך פגיעה משמעותית בדימוי הגוף ואף בהזנחה קלה של הבריאות. כיצד ניתן לחזור למשקל תקין ולחיות בריא בין הנקה לבדיקה? הכל על התעמלות לאחר הלידה.

לקלח, להלביש, להחליף וחוזר חלילה

לאחר תשעה חודשים של נשיאת העובר בבטן, הלידה מאחורייך ואת חוזרת להיות קלילה, שלא לומר כמעט מרחפת. הגוף הופך להיות קליל ומרכז ההתעסקות הנוכחי עובר אל התינוק החדש שנולד: להניק, להשכיב לישון, לשאת, לחבק, להעיר, לשיר, לקלח, להלביש, להחליף וחוזר חלילה. נשים רבות מוצאות את עצמן מותשות בתקופה הראשונית שלאחר הלידה ונכנעות לקילוגרמים העודפים, לתחושת הכבדות ולהרגלי האכילה שאומצו במהלך תקופת ההריון. בשל כך, נשים רבות פשוט מוותרות על הניסיון.

ליצור חוויה מעצימה וחיובית

חזרה למשקל תקין יכולה להיות חוויה מעצימה וחיובית, מעודדת וממלאה אנרגיה. בתוך אין ספור מטלות יומיומיות שרק הולכות ומתרבות, הפעילות הגופנית היא הזמן שלך לעצמך, המקום בו אפשר לקיים פעילות גופנית בשקט ובשלווה מבלי לחשוש להפרעות שונות. הפעילות הגופנית יכולה להיות הזמן הטוב ביותר שלך עם עצמך – כאשר תקשיבי לגופך ותתני לו את מה שהוא צריך.

התייעצות עם גניקולוג

השלב החשוב ביותר טרם התחלת פעילות גופנית לאחר הלידה הוא ההתייעצות עם הגניקולוג. בניגוד לתפיסה שהייתה רווחת עד לא מזמן לפיה יש להמתין בין שישה עד עשרה שבועות לאחר הלידה טרם תחילת ביצוע הפעילות הגופנית, כיום כבר ידוע כי לכל אישה יש זמן אינדיבידואלי של חזרה לשגרה ולכן חשוב ביותר לפתח את המודעות לצרכי הגוף וליכולותיו. אצל הגניקולוג תוכלי לקבל חוות דעת מקצועית באשר לאפשרות להתחיל לבצע פעילות גופנית.

שמירה על הדרגתיות

כמו בכל תחום אחר בחיים, קפיצות וחוסר עקביות עלולים לגרום לנזקים משמעותיים לגוף. זכרי כי גופך היה שרוי במצב שהוא אינו רגיל אליו במשך תשעה חודשים ואילו החזרה לשגרה הינה תהליך מוזר גם עבורו. מחד, לא כדאי להאיץ בגופך לשוב אל מה שהיה פעם וחשוב יותר מכל להקשיב לו ולצרכיו. מאידך – חשוב ביותר לשמור על התמדה ועל עקביות בביצוע הפעילות הגופנית. אם החלטת להתחיל – התחילי מדרגת מאמץ נמוכה בתחילה ורק לאחר שאת חשה בנוח בזמן הפעילות הגופנית – העלי את דרגת המאמץ.

אכילה מאוזנת ונכונה

נשים רבות נשארות בבית לחופשת הלידה. מצב זה מוביל למקום אחד במיוחד: המקרר. כדי לרדת במשקל לאחר הלידה ועל מנת לאמץ אורח חיים בריא לא מספיק לבצע הליכות מדי פעם – חשוב גם להקפיד על תפריט נכון. קבעי פגישה עם תזונאית וקבלי תפריט המותאם לצרכי הגוף והנפש שלך. כך תבטיחי אכילה מאוזנת העונה על צרכייך הפיזיים ולא על העייפות או המאמץ הנפשי.

חיזוק השרירים הטבעתיים

חיזוק השרירים הטבעתיים הינו השלב השלישי החשוב ביותר בהתחלת ביצוע פעילות גופנית סגירה לאחר הלידה. בזמן ההריון והלידה השרירים הטבעתיים נמתחים לבלי היכר ועלולים לגרום לכאבים בזמן קיום פעילות גופנית. שרירים אלו אחראיים לשליטה בשלפוחית השתן ולהנאה מיחסי מין. שיפור וחיזוק השרירים הטבעתיים מסייעים לביצוע פעילות גופנית תקינה ובהחזרת השליטה בפעילויות הגוף.

הימנעות מהעמסת אנרגיה במכון כושר

בעוד שהליכה ופעילויות גופניות קלות אחרות ניתן לבצע ברגע שהגוף מאותת לנו, חיזוק שרירים ופעילויות אימוניות בדרגת עצימות גבוהה הנן פעילויות שרצוי להמתין עמן בטרם חזרה לשגרה או כניסה לאימונים מאומצים. בכל הנוגע לאימוץ מסיבי של השרירים יש לאפשר לגוף תקופת הסתגלות.

משקולות בבית

אם אין לך זמן להגיע לחדר כושר או שאת מעדיפה לעשות כושר בבית, רצוי לקנות משקולות בגדלים שונים וכן אביזרי כושר שיאפשרו לך להתאמן בזמנים קצובים בבוקר או בערב. אם את בוחרת לקנות משקולות ואביזרים חשוב שתבני תכנית אימונים במקביל למאמן אישי ותקפידי על משמעת עצמית בביצוע התרגילים, במקביל לאכילה נכונה על פי תפריט שנקבע מראש.

במקביל תוכלי למצוא תרגילים רבים וטובים אונליין ובספרי פעילות גופנית. אלו יכולים להעניק לך השראה באשר למספר תרגילים רצויים ובעקבותיהם תוכלי לבנות לעצמך את קומץ התרגילים האידיאלי בעבורך. חלק מהתרגילים אף ניתנים לביצוע עם התינוק יחד.

אבל אם את מחפשת מסגרת מקצועית שמביאה תוצאות מוכחות, את מוזמנת לסטודיו סי, שמציעה מגוון אימונים לנשים לאחר לידה. למידע נוסף אודות התעמלות לאחר לידה לחצי כאן.

שינה מספקת

הגוף שלנו הוא מנוע אנרגיה. ההטענה של מנוע האנרגיה מתבצעת בין השאר באמצעות אכילה נכונה ושינה המעשירה את הגוף ומעניקה לו את הדרוש לו על מנת להמשיך להניק ולהתרוצץ, לחתל ואפילו לחשוב על לחזור לעבודה. שינה מספקת הינה רכיב חיוני לצורך חזרה לשגרת קיום פעילות גופנית. כמו כן, חשוב להקשיב לגוף כשהוא זקוק למנוחה וריענון, שחרור או אפילו כמה שעות חופשיות.

תוך הקשבה מתמדת לגוף ושמירה על המוטיבציה, את יכולה לחזור לכושר, להיראות ולהרגיש צעירה יותר ומלאת חיים. חשוב לשמור על פיקוח רפואי ותזונה נכונה, שינה מספקת ושגרת בדיקות אולם כעת – המשקולות בידיים שלך.

הבהרה

המידע המופיע באתר זה, לרבות מידע בנושאי בריאות, המלצות וטיפים, הינו מידע כללי בלבד, ואין בהם כדי להוות ייעוץ מקצועי. על הקורא לפנות למומחה, במיוחד בנושאי בריאות, על מנת לקבל ייעוץ מקצועי. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון